Menu

2 Aralık.2019 Pazartesi

Sabah 07.00 Kalkış
24 numaralı masamızda tatlı bir kahvaltı.
Otobüslere doluşup yola koyulduk.
3 otobüse dağıttılar bizi.
İlk durak Speyer. Şahane bir kliseyi gezdik. Ardından küçük bir Noel pazarı, gayet keyifli.
Pazarın içinde bir kafede oturup kahve içtik. Tatlılar muazzam ama ben sadece bakıyorum.
Bu şehirde 2.Dünya Savaşında yahudileri öldüren gaz üreten fabrikalar varmış.
Öğle yemeği için gemimize geri döndük.
Herkesin aynı anda gelmesi nedeniyle servis gecikse de güzel bir yemek yedik.
Tekrar otobüslere binip bu kez Heidelberg için yola çıktık.
Çocukluğumda Cağaloğlu’nda “heidelberg ustası aranıyor” ilanlarını gördüğümde hep o işi öğrenmek isterdim.
Sarayın hikayesi çok ilginç. Protestan Alman prensi İngiltere prensesine aşık oluyor. evlenmeden önce asilzade prenses için sarayı yeniden inşa ettiriyor. Tiyatro salonu yaptırıyor, avcılık yapsın diye bahçeye tavşanlar ve geyikler salıyorlar, avlu elle oynanan tenis için yeniden düzenleniyor. Lakin mutluluk 1.5 yıl sürüyor. Başka bir katolik prens gelip sarayı basıyor, onlar da sürgüne gidiyor ve 14 çocuk yapıyorlar.

Saray 2.Dünya Savaş’ında Fransızlar tarafından fena bombalanmış. Ama savaşın anısına bir daha onarmıyorlar.

Sonra aşağıya inip köprüden geçiyoruz. Rehberimiz Haluk UzunOsman. Bilgili biri.

Yılbaşı pazarın olmazsa olmazı bratwurst ve sıcak şaraptan sonra gemiye dönüyoruz.

Akşam yemekte 7 çeşit yemek çıkarttılar. Kremalı ıstakoz çorbası muazzamdı.

Gece dans ve müzik vardı. Lakin biz kamaramıza gidip bayılarak uyumuşuz. Kitap bile okuyamadım.

Günler yorucu ama çok keyifli geçmekte.