Menu

3.Aralık.2019 Salı

Gemimiz Strasbourg’a yanaştı. Artık Fransa topraklarındayız.

Sabah 07.00 kalkış.

Ben kahvaltılarda yoğurtlu meyve, Özden de sağlıklı hafif yiyor.

Otobüslere binip Strasbourg’u gezdik. Strasbourg nehirle çevrili bir ada ve Fransa’nın 7. Büyük şehri. İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Parlemantosu binalarını gördük. PKK’nın sürekli çadırı ve Apo’nun da artistik fotoları vardı. Fransız Yılbaşı Pazarları için çoook büyük diyorlar ama bize çok özel gelmedi. Öğle yemeği için gemiye geri dönmedik. Oralarda pizzaya benzer Tart Flamme yemek istedik lakin hiç beğenmedik. Somonluya iri iri soğan koymuşlar. Gütenberg’in heykelinin orada grupla buluşup Colmar’a doğru yola çıktık.

Buraya Alsace bölgesi deniyor, eskiden Alman şimdi Fransız olmuşlar.

Colmar’da en büyük yılbaşı pazarı varmış. Binaları çok güzel süslemişler, pazar da güzeldi ama ölüp bitmedik. Fransızlar, Almanlar kadar başarılı değil.
Özden, “bretzel” ile tanıştı ve çok beğendi.

Hava -2 derece ama güneşli.

Gemiye döndüğümüzde doğru yemeğe gittik. Ardından gene kitap okuyamadan uykuya geçmişiz.